Miksi kirjoitan?

Julkaistu Instagramissa

Yleensä aina, kun mä julkasen tekstin, mietin muodostuuko ihmisille mielikuva, että koittasin jotenki korostaa itteäni, hakee huomiota tai että yrittäsin olla joku feikki somepersoona. Nää kaikki ois mun kauhukuvia. Noitten ajatusten takia päivittämiseen liittyy aina jonkunlainen häpee oman naaman tai ajatusten esilletuomisesta: “Ettei kukaan nyt vaan aattele, et mä luulisin ittestäni yhtään mitää tai yrittäsin olla jotaa, koska en oo.”

Mut jos syyt kirjottamiselle ei oo noi, niin mitkäs sit?

Eka syy tietty on se, että tykkään siitä. Koen, että kirjottamalla pystyn ilmasemaan itteäni kaikista parhaiten. Sanoilla leikittely ja tekstin viilaaminen on vaan ihanaa. 😍

Toiseks, tää on mun tapa ilmasta itteäni. Se on tapa toteuttaa mun persoonaa. Lisäks aina kirjottaessa saan uusia oivalluksia. Ne kaikki jäis saamatta, jos en kirjottais.

Miks se pitää sit tehä julkisest eikä pitää vaa omana tietonaan?

Siitä päästään kolmanteen syyhyn. Oon aina ollu melko vetäytyvä ja sulkeutuva reaalimaailmassa. Kirjottamalla pystyn laajentamaan ihmisten käsitystä siitä, mitä näitten mun suojamuurien takaa oikeastaan löytyy. Toivon siis, että muut vois tutustua muhun paremmin mun kirjotusten kautta. Oon halunnu löytää toisen mahdollisuuden raottaa ihmisille, mitä oon. Mun kirjottaminen on ikään kun keskustelua niille ihmisille, jotka mun tekstejä lukee - se puuttuva osa monista konkreettisista keskusteluista.

Mietin hyvin tarkkaan, että tekstit on sellasia, että ne on aitoa mua. Aitous ja vilpittömyys on nimittäin ollu aina mulle tosi tärkeitä, ja ne on yks pääteema myös mun somessa. En osaa, enkä edes haluu feikata, saati liiotella tai korostaa mitään. 🙈

Ja sit, onhan se myös hienoa, jos ihmiset kertoo, että ne on voinu samaistua mun teksteihin. On ihan mahtavaa, jos ykskin ihminen oivaltaa jotakin mun päivitysten ansiosta - vaikka kyllä se vähän absurdille ajatukselle tuntuu. Musta on ollu tosi hienoa saada uusia “sometuttavuuksia” just siks, koska oon rohkaistunu “avautumaan”. ❤️

Eli selvennyksenä: en tee tätä seuraajien tai huomion toivossa tai siks, että ihmiset jotenkin muka “tykästyis” muhun. Teen tätä, koska kirjottaminen inspiroi mua ja haluun olla aito itteni. ❤️


Kommentit